![](https://static.wixstatic.com/media/c67fbb_c02be09c311a4429a63f149224a512ff~mv2.jpeg/v1/fill/w_980,h_453,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/c67fbb_c02be09c311a4429a63f149224a512ff~mv2.jpeg)
U četvrtak, 21. studenog 2024. godine, u Dnevnom boravku Društvenog centra Rojc održan je važan sastanak korisnika usluge osobne asistencije i njihovih asistenata. Sastanak je moderirala koordinatorica aktivnosti u Društvu osoba s tjelesnim invaliditetom, Zuzana Hoti-Radolović, uz podršku stručnih radnica Valentine Vukman-Zelić i Mare Smoljan.
Svrha sastanka bila je poboljšati međusobno upoznavanje korisnika i asistenata, kao i detaljno proći kroz odredbe Zakona o osobnoj asistenciji te prava i obveze obiju strana. Posebna pažnja posvećena je Etičkom kodeksu, s naglaskom na važnost međusobnog uvažavanja i poštovanja.
Koordinatorica usluge, Zuzana Hoti-Radolović, istaknula je važnost pravilnog popunjavanja obrazaca izvještaja i evidencije rada, te upoznala prisutne s korisnom aplikacijom za skeniranje dokumentacije koja olakšava dostavu istih putem e-maila. Podsjetila je da je rok za dostavu potpisanih dokumenata do 3. dana u mjesecu za prethodni mjesec.
Najviše pitanja tijekom sastanka postavio je korisnik usluge, Mladen Pucarić, koji je izrazio zabrinutost u vezi s prihodima i rashodima usluge osobne asistencije, kao i mogućnostima za povećanje plaća asistenata. Zanimalo ga je i zašto asistenti dobivaju neoporezive naknade umjesto da su im iste uvrštene u plaću.
U odgovoru na njegovo pitanje koordinatorica usluge naglasila je kako je prije svega važno razjasniti kako Ministarstvo demografije, obitelji i socijalne politike s kojim Društvo ima sklopljen Ugovor o pružanju usluge osobne asistencije isplaćuje naknadu od 11 eura po satu za odrađene sate. U tih 11 eura ukalkulirana su bolovanja i godišnji odmori koji nisu plaćeni. Također, u tih je 11 eura potrebno uračunati i liječničke preglede, edukacija zaštite na radu, materijalne troškove radnika i dr. Društvo se mora ponašati kao odgovoran poslodavac. Mora planirati kako usluga osobne asistencije, ali i poslovanje Društva ne bi bilo dovedeno u pitanje. Odluku o visini plaća te isplati neoporezivih naknada donijelo je Predsjedništvo. Ta se odluka može i promijeniti i naknade se mogu ukalkulirati u plaće, no tada to neće biti 100 eura, već za oko 45% manje jer iz tog iznosa treba platiti doprinose i poreze. Na kraju, nije prošla još puna godina dana od kada provodimo uslugu i još uvijek stječemo znanja i iskustva. U svom izlaganju dotiče se i činjenice kako su plaće kod drugih pružatelja usluge slične ili identične plaćama asistenata u Društvu. Nadalje, navodi kako je u ovom trenutku Društvo pružatelj usluge za 26 korisnika, jednom korisniku odobrena je usluga do 352 sata mjesečno, za 11 korisnika odobreno je do 176 sati, a za preostalih 14 do 88 sati mjesečno. Od 26 korisnika, njih 19 ima osobnog asistenta, dok za 7 korisnika još uvijek pokušavamo zaposliti osobne asistente. Fluktuacija radne snage je iznimno velika. Maksimalno se trudimo biti transparentni i korektni u odnosu prema osobnim asistentima i prema korisnicima usluge. No, Društvo se mora ponašati financijski odgovorno i racionalno. Nakon što je prikazala prihode i rashode po usluzi zaključno s rujnom 2024. godine, koordinatorica je navela i kako u ovom trenutku niti jedan zaposlenik nije plaćen iz tih sredstava kao voditelj usluge te kako je Predsjedništvu Društva predloženo zapošljavanje osobe koja će brinuti isključivo o provedbi usluge osobne asistencije.
Zahvaljujemo svima koji su sudjelovali i veselimo se daljnjem unaprjeđenju naše suradnje s ciljem ostvarivanja zajedničkih interesa.
Comments